Whale Watching in Tofino

23 juli 2015 - Tofino, Canada

Een reis van 2,5 uur voor de boeg om in Tofino te komen. Tofino ligt aan de onderkant.Is een leuke stad vol met vissers surfers skateboarders hippies, echt relaxed! N prachtige weg met meren en beren, bijna geen verkeer, wat een prachtige natuur! In Tofino aangekomen blijkt dat er bij het Whale watch bedrijf geen plek meer is oeps niets gereserveerd.... Maar verderop in Tofino bij n ander bedrijf Aquatis Safari's met n mooiere en wat later bleek sneller bootje kunnen we om 13.30 u walvissen gaan spotten. Tot die tijd in park verbleven met spelltoestellen en skatebaan, daar ook geluncht. Om 13.30 uur is het dan zover, vertrek vd haven OYEAHH! Rond 14.15 uur de eerste walvissen gespot helemaal te gek !! 2 Humpback whales! Die hebben ze vanaf april slechts 6 x gezien dus best bijzonder. Foto's maken en walvissen kijken tegelijk is toch best moeilijk. even later nog een grijze walvis gespot deze van dichterbij kunnen zien, zo bijzonder.... Op de terugweg zeeleeuwen gespot die lekker aan het zonnen waren en aan het spelen waren id golven. En verderop een zeeotter gespot die zijn vacht aan het verzorgen was. Na 3 uur , dus rond 16.30 waren we weer terug. We hebben besloten om te gaan eten in Tofino en wel bij het Schooner Restaurant. Heeeeeerlijk gegeten een mooi einde aan een bijzondere dag.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade